Bücher/ Buchkapitel – Alexander Brem
2020
New technologies for frugal innovation
In: Adela J. McMurray, Gerrit A. de Waal (Hrsg.): Frugal Innovation - A Global Research Companion, Routledge, 2020 (Routledge Studies in Innovation, Organizations and Technology, Bd.1)
ISBN: 9780367132842
DOI: 10.4324/9780429025679-8 , , :
Gender Differences in Technology and Innovation Management - Insights from Experimental Research
München: 2020
(De Gruyter Studies in Innovation and Entrepreneurship)
ISBN: 978-3-11-059079-1 , , (Hrsg.):
Forschung und Entwicklung - Planung und Organisation des F&E Managements
DE GRUYTER OLDENBOURG, 2020
ISBN: 978-3-11-060066-7 , :
Distinguishing Self-Sufficient Business Incubators in Start-up Incubation Ecosystems
In: A. Novotny, E. Rasmussen, T. H. Clausen, & J. Wiklund (Hrsg.): Research Handbook on Start-Up Incubation Ecosystems, Cheltenham, United Kingdom: Edward Elgar Publishing, 2020
ISBN: 978 1 78897 352 6
DOI: 10.4337/9781788973533 , , :
Vom Betrieblichen Vorschlagswesen zum integrierten Ideenmanagement – Ein- und Ausblicke aus zwei Forschergenerationen
In: Nils Landman, Hans-Dieter Schat (Hrsg.): Ideen erfolgreich managen - Neue Perspektiven, aktuelle Branchenbeispiele, wissenschaftliche Grundlagen und Erkenntnisse, Springer, 2020, S. 9-16
ISBN: 978-3-658-26519-9
DOI: 10.1007/978-3-658-26520-5_2 , :
2019
Digital Entrepreneurship - Interfaces Between Digital Technologies and Entrepreneurship
2019
(FGF Studies in Small Business and Entrepreneurship)
ISBN: 978-3-030-20137-1
DOI: 10.1007/978-3-030-20138-8 , , (Hrsg.):
Introduction
In: Baierl R, Behrens J, Brem A (Hrsg.): Digital Entrepreneurship - Interfaces Between Digital Technologies and Entrepreneurship, Springer, 2019, S. 1-12 (FGF Studies in Small Business and Entrepreneurship)
DOI: 10.1007/978-3-030-20138-8 , , :
User-centric innovations in new product development — systematic identification of lead users harnessing interactive and collaborative online-tools
In: Alexander Brem, Joe Tidd, Tugrul Daim (Hrsg.): Managing Innovation: Understanding and Motivating Crowds, World Scientific Publishing Co., 2019, S. 173-212 (Series on Technology Management)
DOI: 10.1142/9781786346490_0007 , , :
Das Neue in der Betriebswirtschaft: Ansätze zur qualitativen Forschung und Konzeption theoriegenerierender Forschungsstrategien
In: Wilhelm Schmeisser, Wolfgang Becker, Markus Beckmann, Alexander Brem, Peter P. Eckstein, Matthias Hartmann (Hrsg.): Neue Betriebswirtschaft - Theorien, Methoden, Geschäftsfelder, Tübingen: utb, 2019, S. 25-38
DOI: 10.24053/9783739803647-25 :
Die Kreativ-Toolbox für Unternehmen - Ideen generieren und innovatives Denken fördern
Stuttgart: Schäffer-Poeschel, 2019
ISBN: 978-3-7910-4636-5
URL: https://shop.schaeffer-poeschel.de/prod/die-kreativ-toolbox-fuer-unternehmen , :
Internationalisation of new product development and research & development: Results from a multiple case study on companies with innovation processes in Germany and India
In: Alexander Brem, Joe Tidd, Tugrul Daim (Hrsg.): Managing Innovation: Internationalization Of Innovation, World Scientific Publishing Co. Pte Ltd, 2019, S. 27-58 (Series on Technology Management)
DOI: 10.1142/9781786346551_0003 , :
Introduction: Crowdsourcing Challenges
In: Brem A, Tidd J, Daim T (Hrsg.): Managing innovation: understanding and motivating crowds, Singapore: World Scientific Publishing, 2019, S. xvii-xxiv (Series on Technology Management, Bd.32)
ISBN: 978-1-78634-648-3
DOI: 10.1142/q0193 , , :
Introduction - Managing innovation: internationalization of innovation
In: Brem A, Tidd J, Daim T (Hrsg.): Managing innovation: internationalization of innovation, Singapore: World Scientific Publishing, 2019, S. xv-xxi (Series on Technology Management, Bd.34)
DOI: 10.1142/9781786346551_0001 , , :
Managing innovation: internationalization of innovation
2019
(Technology Management, Bd. 34)
ISBN: 9781786346544
DOI: 10.1142/q0195 , , (Hrsg.):
Managing innovation: understanding and motivating crowds
2019
(Technology Management, Bd. 32)
ISBN: 9781786346483
DOI: 10.1142/q0193 , , (Hrsg.):
Managing innovation: what do we know about innovation success factors?
2019
(Technology Management, Bd. 33)
ISBN: 9781786346513
DOI: 10.1142/q0194 , , (Hrsg.):
The Routledge Companion to Innovation Management
2019
ISBN: 9781138244719
DOI: 10.4324/9781315276670 , , , (Hrsg.):
Innovation and Innovation Management
In: Chen J, Viardot E, Brem A (Hrsg.): The Routledge Companion to Innovation Management, Routledge, Taylor & Francis, 2019, S. 3-16
ISBN: 9781138244719
DOI: 10.4324/9781315276670-1 , , :
Introduction: Managing Mobile Technologies - An Analysis from Multiple Perspectives
In: Daim T, Brem A (Hrsg.): Managing Mobile Technologies - An Analysis from Multiple Perspectives, Singapore: World Scientific Publishing, 2019, S. xvii-xix (Series in R&D Management, Bd.3)
ISBN: 978-981-120-468-5
DOI: 10.1142/11397 , :
Managing Medical Technological Innovations
Singapore: 2019
(Series in R&D Management)
ISBN: 978-981-120-468-5
DOI: 10.1142/11397 , (Hrsg.):
Managing Mobile Technologies - An Analysis from Multiple Perspectives
Singapore: 2019
(Series in R&D Management, Bd. 3)
ISBN: 978-981-3278-15-8
DOI: 10.1142/11208 , (Hrsg.):
Introduction - Managing innovation: what do we know about innovation success factors?
In: Brem A, Tidd J, Daim T (Hrsg.): Managing innovation: what do we know about innovation success factors?, Singapore: World Scientific Publishing, 2019, S. cv-xix (Series on Technology Management, Bd.33)
ISBN: 9781786346513
DOI: 10.1142/9781786346520_0001 , , :
Crowdfunding as a tool for innovation marketing: technology entrepreneurship commercialization strategies
In: Francois Therin, Francesco Paolo Appio, Hyungseok Yoon (Hrsg.): Handbook of Research on Techno-Entrepreneurship - Ecosystems, Innovation and Development, Edward Elgar, 2019, S. 156-174
ISBN: 978 1 78643 906 2
DOI: 10.4337/9781786439079.00016 , :
The Interplay of Technology Entrepreneurs and Regulation in a New Industry: The Case of the Drone Industry
In: Francois Therin, Francesco Paolo Appio, Hyungseok Yoon (Hrsg.): Handbook of Research on Techno-Entrepreneurship - Ecosystems, Innovation and Development, 2019, S. 73-91
ISBN: 978 1 78643 906 2
DOI: 10.4337/9781786439079.00012 , , :
Innovative born globals: Investigating the influence of their business models on international performance
In: Alexander Brem, Joe Tidd, Tugrul Daim (Hrsg.): Managing Innovation: Internationalization Of Innovation, World Scientific Publishing Co. Pte Ltd, 2019, S. 275-328 (Series on Technology Management)
DOI: 10.1142/9781786346551_0011 , , , , :
Neue Betriebswirtschaft - Theorien, Methoden, Geschäftsfelder
Tübingen: 2019
ISBN: 978382525327 , , , , , (Hrsg.):
2018
Frugal and Reverse Innovation: Case Study Insights from a German Multinational
In: John Ettlie, Ron Hira (Hrsg.): Engineering Globalization Reshoring and Nearshoring: Management and Policy Issues, Singapore: World Scientific Publishing, 2018, S. 193-203 (World Scientific Reference on Innovation, Bd.2)
DOI: 10.1142/9789813149069_0013 , :
Overcoming market constraints in emerging markets: Lessons from social enterprises in the Indian healthcare sector.
In: John Wiley & Sons (Hrsg.): Leveraging Constraints for Innovation: New Product Development Essentials from the PDMA, 2018 , :
Laughing Out Loud: How Humor Shapes Innovation Processes Within and Across Organizations
In: François Maon, Adam Lindgreen, Joelle Vanhamme, Rob Angell, Juliet Memery (Hrsg.): Not All Claps and Cheers - Humor in Business and Society Relationships, New York: Taylor and Francis, 2018, S. 177-189
ISBN: 9781138243439 , , , :
Das Neue in der Betriebswirtschaft: Ansätze zur qualitativen Forschung und Konzeption theoriegenerierender Forschungsstrategien
In: Wilhelm Schmeisser, Wolfgang Becker, Markus Beckmann, Alexander Brem, Peter P. Eckstein, Matthias Hartmann (Hrsg.): Neue Betriebswirtschaft, Tübingen: UVK Verlag, 2018, S. 25-38
ISBN: 978-3-86764-828-8
DOI: 10.24053/9783739803647-25 :
Prediction Markets for Crowdsourcing
In: Christopher L. Tucci, Allan Afuah, Gianluigi Viscusi (Hrsg.): Creating and Capturing Value through Crowdsourcing, Oxford: Oxford University Press, 2018, S. 292-309
ISBN: 978-019881622-5
DOI: 10.1093/oso/9780198816225.003.0012 , , :
Integriertes Ideenmanagement in der Praxis - Generierung von neuen Service-, Produkt- und Geschäftsmodellinnovationen durch Kundenintegration am Beispiel von Krankenversicherungen
In: Pfannstiel, Mario A., Da-Cruz, Patrick, Rasche, Christoph (Hrsg.): Entrepreneurship im Gesundheitswesen II: Geschäftsmodelle – Prozesse – Funktionen, Wiesbaden: Gabler, 2018, S. 237-265
ISBN: 978-3-658-14780-8
DOI: 10.1007/978-3-658-14781-5_15 , , :
Neue Betriebswirtschaft - Theorien, Methoden, Geschäftsfelder
Tübingen: 2018
ISBN: 978-3-86764-828-8 , , , , , (Hrsg.):
2017
Internationale Betriebswirtschaft
2017
ISBN: 9783867647540
DOI: 10.24053/9783739802008 , , (Hrsg.):
The Role of Creativity in the Management of Innovation: State of the Art and Future Research Outlook
2017
ISBN: 978-1-78634-200-3
DOI: 10.1142/q0059
URL: http://www.worldscientific.com/worldscibooks/10.1142/q0059 , , (Hrsg.):
Revolution of Innovation Management: Internationalization and Business Models
In: Brem A, Viardot E (Hrsg.): Revolution of Innovation Management: Volume 2 Internationalization and Business Models, Palgrave Macmillan, 2017, S. 1-13
ISBN: 978-1-349-95122-2
DOI: 10.1057/978-1-349-95123-9 , :
Revolution of Innovation Management: The Digital Breakthrough
In: Brem A, Viardot E (Hrsg.): Revolution of Innovation Management: Volume 1 The Digital Breakthrough, Palgrave Macmillan, 2017, S. 1-16
ISBN: 978-1-137-57474-9
DOI: 10.1057/978-1-137-57475-6_1 , :
Revolution of Innovation Management: Volume 1 The Digital Breakthrough
2017
ISBN: 978-1-137-57474-9
DOI: 10.1057/978-1-137-57475-6 , (Hrsg.):
Revolution of Innovation Management: Volume 2 Internationalization and Business Models
2017
ISBN: 978-1-349-95122-2
DOI: 10.1057/978-1-349-95123-9 , (Hrsg.):
Augmented Reality Smart Glasses: Definition, Concepts and Impact on Firm Value Creation
In: Jung, Timothy; Tom Dieck, Mandy (Hrsg.): Augmented Reality and Virtual Reality - Empowering Human, Place and Business, Springer, 2017, S. 169-181 (Progress in IS)
DOI: 10.1007/978-3-319-64027-3_12
URL: https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-64027-3_12 , , :
2016
创新管理的演变: 国际背景下的发展趋势
Tsinghua University Press, 2016
ISBN: 9787302440543
URL: http://www.tup.tsinghua.edu.cn/bookscenter/book_06281901.html , , :
From Knowledge to Innovation: A Review on the Evolution of the Absorptive Capacity Concept
In: Ferreira J, Dana L, Ratten V (Hrsg.): Knowledge Spillover-based Strategic Entrepreneurship, Routledge, 2016, S. 257-268
ISBN: 9781138950740 , :
A conceptualized investment model of crowdfunding
In: Harrison, R.T. (Hrsg.): Crowdfunding and Entrepreneurial Finance, Routledge, 2016, S. 53-77
ISBN: 9781138927568 , :
Responsible-Industry: A Framework for Implementing Responsible Research and Innovation in ICT for an Ageing Society
2016 , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , :
2015
Adoption of Innovation: Balancing Internal and External Stakeholders in the Marketing of Innovation
Dordrecht: 2015
ISBN: 978-3-319-14522-8
DOI: 10.1007/978-3-319-14523-5 , (Hrsg.):
Adoption of Innovation: Balancing Internal and External Stakeholders in the Marketing of Innovation
In: Brem A, Viardot E (Hrsg.): Adoption of Innovation, Germany: Springer, 2015, S. 1-10
ISBN: 978-3-319-14522-8
DOI: 10.1007/978-3-319-14523-5_1 , :
Management von Innovationen: Hintergrund und Status quo des Innovationsmanagements im Mittelstand
In: Becker W, Ulrich P (Hrsg.): BWL im Mittelstand: Grundlagen - Besonderheiten - Entwicklungen, W. Kohlhammer GmbH, 2015, S. 80-105
ISBN: 978-3-17-021904-5 , :
Innovationsmanagement: Von der Idee zur erfolgreichen Vermarktung
Stuttgart: Schäffer-Poeschel Verlag., 2015 , :
Internationales Forschungs- und Entwicklungsmanagement: Innovation zur Steigerung der Wettbewerbsfähigkeit
In: Brem A, Heyd R, Schmeisser W (Hrsg.): Internationale Betriebswirtschaft, Deutschland: UVK Verlagsgesellschaft mbH, 2015, S. 263-289
ISBN: 9783825244286 , :
2014
Von Gutenberg zu Steve Jobs: Herausforderungen und Lösungen der Business Model Innovation dargestellt am Beispiel von (Fach-)Verlagen
In: Schallmo, Daniel R. A. (Hrsg.): Kompendium Geschäftsmodell-Innovation, Springer Science+Business Media B.V., 2014, S. 319-347
ISBN: 978-3-658-04458-9
DOI: 10.1007/978-3-658-08253-6_12 , :
Technology entrepreneurship, innovation and intrapreneurship: Managing entrepreneurial activities in technology-intensive environments
In: Therin F (Hrsg.): Handbook of Research on Techno-Entrepreneurship, Edward Elgar Publishing, Incorporated, 2014, S. 17-38
ISBN: 9781781951811
DOI: 10.4337/9781781951828.00007 , :
Lebensphasen von Communities of Practice: Eine Fallstudie
In: Kliewe T, Kesting T (Hrsg.): Moderne Konzepte des organisationalen Marketing, Springer Science+Business Media B.V., 2014, S. 111-124
ISBN: 978-3-658-04679-8
DOI: 10.1007/978-3-658-04680-4_7 , :
2013
Digitale Ökosysteme und deren Geschäftsmodelle: Analyse und Implikationen für klassische Buchverlage
In: F. Keuper, K. Hamidian, E. Verwaayen, T. Kalinowski, C. Kraijo (Hrsg.): Digitalisierung und Innovation, Planung - Entstehung - Entwicklungsperspektiven, Heidelberg: Springer, 2013, S. 91-122
DOI: 10.1007/978-3-658-00371-5_6 , :
Kreativität und Innovation im Unternehmen: Methoden und Techniken zur strukturierten Sammlung und Generierung von Ideen
Schäffer-Poeschel Verlag, 2013
ISBN: 978-3-7910-3230-6 , :
Conclusion
In: Evolution of Innovation Management, Palgrave Macmillan, 2013, S. 348-353 , :
Evolution of Innovation Management: Trends in an international context
2013
ISBN: 9781349350193
DOI: 10.1057/9781137299994 , (Hrsg.):
Innovation Management, Lead Users and Social Media: Introduction of a Conceptual Framework for Integrating Social Media Tools in Lead User Management
In: Olivas-Luján M, Bondarouk T (Hrsg.): Emerald Advanced Series in Management, Emerald Group Publishing Limited, 2013, S. 169-195
ISBN: 9781781908983
DOI: 10.1108/S1877-6361(2013)0000011013 , , :
Innovationsmanagement: Von der Idee zur erfolgreichen Vermarktung
Schäffer-Poeschel Verlag, 2013
ISBN: 978-3-7910-2857-6 , :
2012
Learning from Failure: Case Insights into a UK-India Technology Transfer Project
In: Audretsch D.B., Link A.N., Lehmann E.E., Starnecker A. (Hrsg.): Technology Transfer in a Global Economy, International Handbook Series on Entrepreneurship, Heidelberg: Springer, 2012, S. 253-275
ISBN: 978-1-4614-6101-2
DOI: 10.1007/978-1-4614-6102-9_14 , :
Open Innovation and the Integration of Suppliers: Literature Review and Discussion on Supplier Innovation
In: Brem Alexander, Tidd J. (Hrsg.): Perspectives on Supplier Innovation: Theories, Concepts and Empirical Insights on Open Innovation and the Integration of Suppliers, London: Imperial College Press, 2012, S. 67-94 , :
Opportunities and Challenges for Open Innovation in the Automotive Industry
In: Cirevagno L. (Hrsg.): Sustaining Manufacturing Competitiveness after the Crisis: the European Automotive Industry, Houndmills: Palgrave Macmillan, 2012, S. 226-238 , :
Perspectives on Supplier Innovation
In: Brem A, Tidd J (Hrsg.): Perspectives on Supplier Innovation - Theories, Concepts and Empirical Insights on Open Innovation and the Integration of Suppliers, Imperial College Press, 2012, S. 677-687
ISBN: 9781848168992
DOI: 10.1142/p852 , :
Perspectives on Supplier Innovation - Theories, Concepts and Empirical Insights on Open Innovation and the Integration of Suppliers
Singapore: 2012
(Series on Technology Management, Bd. 18)
DOI: 10.1142/p852 , (Hrsg.):
2011
Research and Development, Innovation and Marketing: How to Convince Internal and External Stakeholders of Technological Innovations
In: Hülsmann M., Pfeffermann N. (Hrsg.): Strategies and Communications for Innovations: An Integrative Management View for Companies and Networks, Heidelberg: Springer, 2011, S. 193-208
ISBN: 978-3642172229
DOI: 10.1007/978-3-642-17223-6_14 , , , , :
2010
User-Centric Innovations in New Product Development - Systematic Identification of Lead Users Harnessing Interactive and Collaborative Online-Tools
In: Stephen Flowers, Flis Henwood (Hrsg.): Perspectives on User Innovation, Imperial College Press, 2010, S. 91-130 , , :
2009
Case Studies as Teaching Tools
In: Mills A. J., Durepos G., Wiebe E. (Hrsg.): Encyclopedia of Case Study Research, Thousand Oaks: Sage, 2009, S. 77-79 :
The Term Innovation and its Front End: Is There a Specific Asian View?
In: Ordóñez de Pablos P., Lytras M. D. (Hrsg.): The China Information Technology Handbook, Heidelberg: Springer, 2009, S. 55-64 :
2008
The Boundaries of Innovation and Entrepreneurship - Conceptual Background and Selected Theoretical and Empirical Aspects
Gabler Verlag, 2008 :
Untersuchung geschlechtsspezifischer Besonderheiten bei Unternehmensgründungen durch Frauen und Männer und deren Einstellungen zum Erfolgsbegriff
In: Gundolf K., Kraus S. (Hrsg.): Stand und Perspektiven der deutschsprachigen Entrepreneurship- & KMU-Forschung, Stuttgart: ibidem, 2008, S. 286-304 , , :
2007
Make-or-Buy-Entscheidungen im strategischen Technologiemanagement – Kriterien, Modelle und Entscheidungsfindung
VDM Verlag, 2007 :
Betriebliches Vorschlagswesen, holistisches Ideenmanagement und die Rolle von Best Practice: Hintergrund, Konzept und Umsetzung in der Praxis
In: Gausemeier J. (Hrsg.): Vorausschau und Technologieplanung, Paderborn: HNI-Verlagsschriftenreihe, 2007, S. 131-154 , :
Projektmanagement in kleinen und mittleren Unternehmen: Hintergrund, Ergebnisse und Lessons Learned
In: Lange D. (Hrsg.): Projektmanagement ohne Grenzen, Nürnberg: GPM, 2007, S. 670-679 , , :
2006
Die Person des Gründers als Determinante des Unternehmenserfolgs: Ergebnisse einer qualitativen Metastudie
In: Merz J. (Hrsg.): Fortschritte in der MittelstandsForschung, Hamburg: LIT, 2006, S. 357-374 (Entrepreneurship, Professions, Small Business Economics, Bd.3) , :
2005
Integriertes Ideenmanagement als strategischer Erfolgsfaktor junger Technologieunternehmen
In: Schwarz E., Harms R. (Hrsg.): Integriertes Ideenmanagement: Betriebliche und überbetriebliche Aspekte unter besonderer Berücksichtigung kleiner und mittlerer Unternehmen, Wiesbaden: DUV, 2005, S. 175-200
ISBN: 978-3-8350-0140-4 , :